Skip Navigation or Skip to Content

Aanbod voor winkelgebieden

E-learning: omgaan met agressie en geweld

Een klant bij de servicebalie die met agressief gedrag zijn zin probeert te krijgen of klanten die hun frustratie botvieren tijdens een bezoek. Het is gedrag waar ondernemers en hun personeel steeds vaker mee te maken krijgen. Om (beginnende) medewerkers te helpen verschillende soorten agressie beter te herkennen en hiermee om te gaan hebben wij de e-learning omgaan met agressie en geweld gratis beschikbaar gesteld.

In deze e-learning leren deelnemers op interactieve wijze welke soorten agressie er zijn, hoe je deze kunt herkennen en wat je kunt doen als je hiermee te maken krijgt. We laten situaties uit de dagelijkse praktijk in een winkel en horecazaak zien, waarbij deelnemers vervolgens zelf keuzes maken hoe te handelen en zien wat het effect daarvan is.

Ook gaan we in op de STOP-methode, die je inzet als de agressie persoonlijk wordt. En natuurlijk geven we tips om agressie zoveel mogelijk te voorkomen. Zo helpen we ondernemers en hun medewerkers om beter voorbereid op de werkvloer te staan. Na het volgen van de e-learning ontvangen de deelnemers een certificaat.

Start e-learning

Training: omgaan met lastig gedrag

Tijdens deze interactieve training krijg je tools en inzichten om afwijkend gedrag snel te herkennen en hier effectief op te reageren. Deze training kun je samen met meerdere ondernemers uit een winkelgebied aanvragen.

Training aanvragen

VR-experience Agressie en geweld

Wil je jezelf en je medewerkers agressie en geweld laten ervaren, op een manier die levensecht is, maar wel veilig? Wij hebben een VR-experience ontwikkeld die je in kunt zetten. Na de VR-experience staat er een PVO-adivseur voor je klaar om de ervaring na te bespreken en tips en adviezen te geven. Deze VR-experience kan worden gecombineerd met de training Omgaan met lastig gedrag

VR-experience aanvragen

Veilig Ondernemen Scan

Een PVO-adviseur, een expert op het gebied van veilig ondernemen, bezoekt jouw onderneming en kijkt naar de kwetsbaarheden binnen jouw winkel. Tijdens het bezoek worden veiligheidsrisico’s en beveiligingsmaatregelen met jou besproken. Je ontvangt direct na het bezoek een adviesrapport met concrete aanbevelingen om deze risico’s te verminderen en de veiligheid te vergroten.

Neem vandaag nog de eerste stap om de veiligheid van je onderneming te vergroten. Maak via onderstaande knop een afspraak om jouw onderneming te laten scannen!

Afspraak maken

Procesbegeleiding KVO/SVO

Om criminaliteit tegen te gaan, is het belangrijk om verdachte activiteiten en ongebruikelijke transacties te melden bij de politie of de gemeente. Bedrijven kunnen ook extra maatregelen nemen, zoals huurders controleren en  leveranciers screenen. Daarnaast kunnen bedrijven samenwerken met de lokale overheid en politie om informatie uit te wisselen en samen te werken aan het bestrijden van criminele activiteiten.

Om de veiligheid van bedrijventerreinen te vergroten, begeleiden wij KVO- en SVO- trajecten. KVO staat voor Keurmerk Veilig Ondernemen. SVO staat voor Samen Veilig Ondernemen. Bijna hetzelfde als een KVO, maar dan alleen de samenwerking en geen keurmerk.  Dit is een samenwerkingsverband tussen ondernemers, gemeente, politie en brandweer om de veiligheid op bedrijventerreinen te verbeteren. Het KVO-traject bestaat uit verschillende stappen zoals het maken van een veiligheidsanalyse, het opstellen van een plan van aanpak en het uitvoeren van maatregelen om de veiligheid te verbeteren. Het doel van KVO is om criminaliteit en overlast op bedrijventerreinen te verminderen en het gevoel van veiligheid te vergroten.

mailto:info@pvo-rotterdam.nl

Secret Scan

Tijdens deze actie bezoekt een secret scanner ondernemers in een winkelgebied en probeert hij spullen te stelen. Winkeliers kunnen de “gestolen” spullen ophalen tijdens een bijeenkomst, en leren met praktijkvoorbeelden van de scanner hoe ze echte winkeldiefstal kunnen voorkomen.

Secret Scan aanvragen

Bent u geholpen met deze informatie?